vr19012018

vrijdag 19 januari 2018

Je bent hier:Home|Hele gezin|Werk|Hoe jij jezelf te slim af kunt zijn

Hoe jij jezelf te slim af kunt zijn

Beoordeel dit item
(5 stemmen)

stress werkende moederBen jij je bewust van energieverlies bij jezelf?

Veel van onze klanten wel en dat is ook de reden dat ze aan de bel trekken. Hoeveel ze werkelijk verliezen en wat het zo oplevert om die energie beter te investeren, dat wordt pas duidelijk als we met ze aan de slag gaan in een groepsprogramma. De schellen vallen soms letterlijk van de ogen.


Jeetje, wat gaat er een boel tijd, geld en energie zitten in zaken waar ze eigenlijk helemaal niet zo lang en intensief mee bezig willen zijn.
Door daar samen mee aan de slag te zijn verdwijnen blinde vlekken en worden de winstpunten zichtbaar en vooral ook haalbaar.

Dat is namelijk iets wat we vaak van klanten horen:

“Ik weet het eigenlijk zelf wel, maar ik doe het om de één of andere reden niet”
“Ik weet wel hoe ik het graag zou willen, maar ik weet niet hoe ik dat bereik. Niet in dit leven, haha”
“Het gaat allemaal goed, ik mag absoluut niet klagen, maar ik kom maar niet toe aan dingen voor mezelf. Ik kan ook moeilijk focus houden. Waarom blijf ik brandjes blussen en ben ik daarna zelf uitgeblust? Ik wil graag met langer termijn zaken bezig, meer controle over het geheel.”

Allemaal vragen die met hetzelfde thema te maken hebben. De stap van NU naar STRAKS is te groot. Je stuit dan op weerstand. Weerstand bij jezelf of in je omgeving. Het is niet meer goed te volgen waar je mee bezig bent en dan verzand je. Daar komt uitstelgedrag of afstel van.

Wil jij jezelf te slim af zijn en voorkomen dat je op weerstand stuit, dat je snel afgeleid bent of dat je uitstel- of afstelgedrag vertoont?

•    Zorg er dan voor dat je “the big picture” voor ogen houdt: waar sta je nu en waar wil je naartoe.
•    Breng je huidige situatie zo volledig mogelijk in kaart: kijk naar alle aspecten die meespelen of zouden kunnen meespelen.
•    Zet kleine stappen: zorg voor een concreet stappenplan met duidelijke stappen die gemakkelijk te zetten zijn.
•    Let op signalen bij jezelf: je lichaam geeft signalen af op het moment dat het proces niet soepel verloopt. Weerstand, afleiding, uitstelgedrag of je eigen blinde vlek kan zich uiten in de vorm van: onrust, gespannen spieren, een vol hoofd, etc. Je voelt dat er een behoefte is aan verandering. Geef gehoor aan die behoefte en maak je eigen stappenplan. Daarmee overwin je jezelf!

Wil je graag ondersteuning bij je stappenplan, vermoed je dat je blinde vlek opspeelt of blijf je last houden van een vol hoofd, afgeleid of afwezig zijn of van een onrustig gevoel? Neem gerust contact met ons op. Wij helpen je hier graag bij.



Meer in deze categorie: « Onderschat jij dit?